Wiele par uważa, że zbytecznym wydatkiem jest zatrudnianie profesjonalnego koordynatora, który zajmie się wszystkim w trakcie ślubu i wesela, i który będzie posiadał pomocników będących na każde skinienie. Czy aby na pewno ten wydatek jest zbędny? W czym taka osoba może nam pomóc?
Obecnie na ślubach wielu Polaków koordynacja przebiegu ślubu, jak i też wesela, odbywa się tak naprawdę pod bacznym okiem młodych, ich rodziców, najbliższej rodziny. Koordynacja to nic innego jak odpowiednie uporządkowanie zadań i zharmonizowanie wykonywanych przez podwykonawców prac. To pomoże w odpowiedni sposób przebrnąć przez obie uroczystości bez zbędnych problemów.
Na każdym ślubie znajdują się osoby, które mają pewne obowiązki wobec pary młodej, wobec gości. Mowa tutaj przede wszystkim o starostach, świadkach, rodzicach, a nawet i znajomych. Nie zapominajmy również o parze młodej, która pomimo tego, że to ich dzień, to jednak często na głowie ma spraw co nie miara. To właśnie koordynatorzy mają za zadanie odciążyć zarówno parę młodą, jak i ich gości od stresów, zmartwień, problemów, które zawsze pojawić się mogą, i często pojawiają, na tego typu uroczystościach. Pomimo szczerych zapewnień przyszłych teściów, rodziców, rodzeństwa i ich chęci, nie zawsze będzie możliwe ich pełne zaangażowanie w końcowych fazach organizacji przyjęcia weselnego. Niejednokrotnie panny młode wysłuchiwały różnych wymówek od osób z ich najbliższego otoczenia w sytuacji, kiedy potrzebna była szybka dostawa alkoholu, napojów, czy też innych dodatków. Nierzadko też panna młoda nie uzyskała pomocy przy ubraniu sukni ślubnej, w nałożeniu dodatków tylko dlatego, że rodzice, teściowie, świadkowie byli po prostu zajęci własnymi sprawami. Wszak każdy chce w tym dniu wyglądać jak najlepiej, co z kolei wiąże się z ciągłym brakiem czasu.
Koordynator w trackie swej pracy powinien pomóc parze młodej w:
- nadzorowaniu współpracy poszczególnych podwykonawców (zespół muzyczny, fotograf, catering, cukiernik, transport, dekorator, etc.),
- odbieraniu od gości wszelkich skarg, problemów związanych z przyjęciem,
- nadzorowaniu opieki nad gośćmi przyjezdnymi,
- troszczeniu się o dostarczenie zarówno podwykonawcom, jak i też parze młodej, świadkom, rodzicom obu stron tego, czego zapomną, czego potrzebują,
- skrupulatnym sprawdzeniu sali weselnej, jeszcze przed samym przyjazdem pod kątem miejsc, nakryć, napojów, jedzenia,
- organizowaniu dodatkowych atrakcji,
- rozliczaniu z podwykonawcami po zakończonym weselu,
- odpowiednim zamontowaniu, jak i też zdemontowaniu dekoracji ślubnych, sceny orkiestry, podium dla pary młodej, ustawieniu stołów i krzeseł,
- rozwiązaniu różnych problemów (zapasowe rajstopy, obcasy, guziki, apteczka, zestaw do makijażu).
Szukając odpowiedniej firmy ważne jest to, aby była ona zdolna do wszechstronnej pomocy.
Fot. Pinterest.
Co myślisz? Napisz.