Slubi.pl logo black

Zapisz się, używając swojego adresu e-mail, aby być pierwszym! Powiadomimy Cię o nowym artykule.

Fotobudka na wesele – 5 porad

Przez Opublikowany 3 4 min, czytania 5.8K przeczytane

Fotobudkowe szaleństwo przywędrowało na dobre z USA i zagościło na na polskich weselach. Wcale się temu nie dziwimy bo fotobudka jest super atrakcją i dodatkową pamiątką tego wyjątkowego dnia. Przyszłe Pary Młode mają w czym wybierać – firm na rynku jest znacznie więcej niż kilka lat temu gdy budki dopiero raczkowały na naszym rodzimym podwórku. Duża ilość firm to też duży dylemat na jaką się właściwie się zdecydować i na co zwrócić uwagę. Postaramy się pomóc jak wybrać i zorganizować tą atrakcje

Gadżety i tabliczki

[smart-grid row_height=”500″ mobile_row_height=”250″] [/smart-grid]

fot. www.imprezowyraj.pl

Nierozłącznym elementem zabawy z fotobudką są gadżety, tabliczki i ramki. To one sprawiają, że fotki są niezwykle żywiołowe, kolorowe i zabawne. Głównym aspektem w doborze firmy jest ilość rekwizytów ale także ich różnorodność, styl i oryginalność. Porównując oferty poproś o zdjęcia gadżetów i rekwizytów, którymi dysponuje firma. Wybierz ofertę, która posiada dużo oryginalnych i kreatywnych przebrań, które rozbawią Twoich gości.

Tło do zdjęć fotobudki

Gadżety i barwność naszych gości gwarantuje koloryt na zdjęciach dlatego postaw na tło jasne, najlepiej gładkie lub o delikatnym wzorze. Na pierwszym planie powinni być ludzie. Tło jak sama nazwa wskazuje to tylko tło. Ewentualnie możesz zaaranżować specjalną ściankę do robienia zdjęć podobną do tej, która znajduje się za stołem Państwa Młodych. Niektóre pomysły są naprawdę przepiękne. Poczytaj więcej na ten temat tu: http://www.imprezowyraj.pl/jakie-tlo-do-fotobudki-porady-2/

Miejsce na budkę fotograficzną

Fotobudki mają różne budowy i wymiary. Standardowo jednak potrzebujemy minimum 2×2 m na budkę oraz tło. Do tego dochodzi miejsce na stół z gadżetami oraz stolik z księga gości. Tak więc minimalna powierzchnia jaką powinniście zaplanować na fotobudkę to 3×3 m lub 2×4 m. Jeżeli specyfika Twojej sali pozwala na ustawienie budki w zasięgu wzroku zdecyduj się na takie miejsce, by każdy mógł ocenić jak długo należy poczekać na zdjęcie. Jednakże postawienia budki na parkiecie unikaj jak ognia. Łatwo sobie wyobrazić konsekwencje zderzenia osób tańczących z sprzętem, robiącymi sobie zdjęcie, przewrócenie tła. Zachowajmy porządek i zdrowy rozsądek

Ilość godzin

Oferty firm są skontrowane najczęściej w pakietach godzinnych. Jeśli boisz się, ze wynajęcie fotobudki na kilka godzin skupi uwagę wszystkich gości wyłączając ich z wesela przez ten czas możesz rozważyć wynajem na długość trwania całego przyjęcia, co rozłoży kolejkę w czasie. Jeśli zdecydujesz się na określoną ilość godzin wówczas pojawi się zapewne pytanie na ile się zdecydować.

W zależności od wybranego szablonu w ciągu godziny na weselu zrobimy około 40 sesji. Możemy, zatem przyjąć, że rozsądnym wyborem będzie wybór 2h przy 80 osobach, 3h przy 130 osobach, przy 170 osobach powinno być to 4h natomiast powyżej 5h.

Start fotobudki zaplanujemy na minimum 2h po rozpoczęciu wesela. Jeżeli planujecie długie oczepiny najlepiej by czas wynajmu nie zazębiał się z nimi ponieważ uwaga gości będzie w 100% skoncentrowana na parkiecie.
Źródło: http://www.imprezowyraj.pl/fotobudka-od-ktorej-godziny/

Cena i jakość

[smart-grid row_height=”700″ mobile_row_height=”250″]

[/smart-grid]

fot. www.imprezowyraj.pl

Cena dwugodzinnego pakietu wynajmu fotobudki wacha się od 600-800 zł. Z każdą kolejną godziną wzrasta o 200 zł. Czasami jednak oferta przygotowana przez firmy zawiera pozycje na które warto zwrócić większą uwagę. Większość firm zaznacza w ofercie „Zdjęcia bez limitu”. Co to właściwie oznacza? Po krótkim researchu okazało się, że nie zawsze to samo. Dla jednych oznacza brak ograniczenia co do ilości wykonanych zdjęć, dla innych to również nielimitowana ilość wydrukowanych kopii. Wyobraźcie sobie sytuację gdzie zdjęcie robi sobie grupa Waszych przyjaciół 8 osób i każda chce otrzymać wydruk. W pierwszym scenariuszu dostajecie 1 lub 2 kopie w drugim 8. Koniecznie zapytajcie firmę czy dodatkowe wydruki są w cenie. Część firm odmówią takiej usługi, część pobiera za to dodatkowa opłatę np. 300 zł.

W przygotowanej ofercie warto również zwrócić uwagę czy dostaniecie zdjęcia w formie cyfrowej w wysokiej rozdzielczości, czy dojazd jest wliczony w cenę jeśli nie to jaka jest dopłata, czy w cenie jest księga gości, jeśli jest to jak wygląda.

Koszt oczywiście jest ważna dla naszego weselnego budżetu, ale nie pozwólmy by była jedynym czynnikiem decydującym. Zwróć uwagę na:

  • jakość wykonywanych fotografii (poproś lub znajdź realizację)
  • wygląd fotobudki jako urządzenia
  • ilość i oryginalność rekwizytów
  • sprawdź opinie o firmie

Wybierz najlepszy stosunek jakości do ceny.

Artykuł sponsorowany

Zaplanuj z nami ślub i wesele
signature

Udostępnij ten artykuł

3 Komentarze
  • Michalina
    5 lutego, 2018

    Fotobudka to pomysł na odjazdowe zdjęcia z wesela. Ja miałam fotobudkę na swoim weselu i zdjęcia wyszły nieziemskie!

  • Michalina K
    13 lutego, 2018

    Fotobudka z dużą ilością zabawnych gadżetów to doskonały pomysł na oryginalne zdjęcia i pamiątkę na długie lata.

  • Dagnel
    13 listopada, 2018

    Świetny post! Rady w punkt – szczególnie, żeby nie zazębiało się z oczepinami. I żeby fotobudka nie była ochydna 😉

    Co myślisz? Napisz.

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *