Prowadzenie rozmów z kucharzami, fotografami, zespołami muzycznymi czy też z właścicielami sal weselnych dla większości osób to nie lada wyzwanie. Organizacja ślubu i przyjęcia weselnego jest bardzo absorbująca i wymaga pełnego zaangażowania od pary narzeczonych. Często bywa tak, że młodzi są zabiegani, zapracowani i nie mają pomysłu na to, jak miałby wyglądać ich ślub. Jeżeli jesteś w podobnej sytuacji to może warto zatrudnić osobę (konsultant ślubny), która wyręczy Ciebie i Twoich najbliższych z całej masy żmudnych przygotowań, wielogodzinnych poszukiwań oraz spotkań z podwykonawcami.
Konsultant ślubny?
Zacznijmy od tego kim w ogóle jest konsultant ślubny… To osoba, która ma za zadanie zadbać o najwyższy poziom wszystkich usług związanych z ceremonią ślubną jak i z weselem. Posiada nieograniczoną wiedzę na temat organizacji uroczystości, a w dniu ślubu monitoruje prace nad przygotowaniami i czuwa nad przebiegiem przyjęcia.
Obecnie firmy zajmujące się organizacją tego typu imprez prześcigają się w pomysłach, ale wszystkie dążą do tego, aby ich realizacje były niepowtarzalne i nadające indywidualny charakter każdej uroczystości. Oczywiście pomysł to nie wszystko! Liczy się przede wszystkim profesjonalizm i rzetelność wykonywanych usług. W tym momencie nasuwa się pytanie: „jak wybrać dobrego konsultanta ślubnego?” Otóż odpowiedź jest bardzo prosta. O ile obowiązek organizacji ślubu i przyjęcia weselnego chcesz przekazać osobie profesjonalnie się tym zajmującej, tak wybór tejże osoby jest tylko w Twoich rękach. Ofert jest mnóstwo czy to w internecie, czy w lokalnej prasie, aby jednak nie zostać oszukaną poszukaj opinii na temat konsultantów ślubnych np. na forach internetowych, bądź zasięgnij informacji od swoich przyjaciół czy znajomych, którzy korzystali z usług takich firm.
Korzyści wynikające z zatrudnienia konsultanta ślubnego:
* oszczędzasz swój czas – na kompleksową organizację ślubu i wesela potrzeba około 200 godzin; w natłoku spraw dnia codziennego często para narzeczonych jak i ich rodziny nie mają tyle wolnego czasu;
* obniżenie kosztów – wiele osób organizuje wesele na własną rękę żyjąc w przekonaniu, że sporo zaoszczędzą, nie zawsze jednak jest to takie proste; zatrudniając profesjonalnego konsultanta masz gwarancję realnego zmniejszenia wydatków ślubnych poprzez negocjacje, które owocują atrakcyjnymi rabatami;
* gwarancja współpracy z najlepszymi firmami z branży ślubno – weselnej – konsultanci ślubni współdziałają tylko ze sprawdzonymi, profesjonalnymi i rzetelnymi firmami, co daje gwarancję najlepszego wyboru i uniknięcia nieprzyjemnych sytuacji w dniu ślubu;
* minimalizacja stresu – konsultant pozwoli Ci poczuć się bezstresowo, ponieważ to on jest odpowiedzialny za dopilnowanie wszelkich formalności związanych z terminami, zaliczkami, płatnościami; z racji ogromnego doświadczenia nawet w sytuacji kryzysowej zapanuje nad nią i znajdzie odpowiednie rozwiązanie;
* najbliższa rodzina i świadkowie to również goście na weselu – dzięki pomocy konsultanta ślubnego nie musisz prosić o pomoc w sprawach organizacyjnych swoich najbliższych i świadków, dzięki czemu mogą oni korzystać ze wspaniałej zabawy podczas przyjęcia nie obawiając się o kwestie organizacyjne;
* dobra komunikacja – Ty nie musisz wykonywać żadnych telefonów, to zatrudniony przez Ciebie konsultant dzwoni i informuje Ciebie na bieżąco o trwających przygotowaniach do ślubu i wesela; dobra komunikacja to również umiejętność słuchania, każda z nas ma wizję swojego ślubu wystarczy ją tylko przedstawić.
Podsumowując można by rzec, że zatrudniając osobę odpowiedzialną za organizację ślubu i wesela możesz być spokojna o każdy nawet najdrobniejszy szczegół. Samodzielna organizacja niesie za sobą pewne ryzyko, że coś może się nie udać i zamiast najpiękniejszego dnia w swoim życiu zgotujesz sobie i innym koszmar, o którym wszyscy będą chcieli jak najszybciej zapomnieć. Może warto jednak przemyśleć tę kwestię i zastanowić się czy nie warto jednak zatrudnić profesjonalnego konsultanta ślubnego.
Fot. www.foter.com
Co myślisz? Napisz.