Ślub to bardzo duże wydarzenie w życiu każdej osoby. Dlatego musi być ono odpowiednio wcześnie zaplanowane. Tylko dzięki temu zyskamy czas na załatwienie dodatkowych formalności, kupna odpowiedniego stroju, a także rezerwacji sali, kościoła, itd.
Wizyta w kancelarii parafialnej
Młoda para powinna pamiętać o prostej zasadzie, która mówi, iż im wcześniej, tym lepiej załatwiać wszystko, co ze ślubem związane. Tyczy się to także formalności „kościelnych”. W związku z tym pierwszą wizytę w kancelarii parafialnej powinniśmy odbyć na rok przed planowanym ślubem, maksymalnie do pół roku. Dzięki temu bez większych problemów będziemy mogli wybrać praktycznie dowolny termin, w którym będziemy chcieli wziąć ślub. Sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana, kiedy chcemy, aby ceremonia zaślubin odbyła się w miejscach specyficznych, to jest w pewnym nietypowym kościele lub też miejscu. Przykładem takowych miejsc są chociażby kościoły malowniczo usytuowane w górach, które zapewniają kameralną atmosferę. Problem w tym, że wiele osób lubi takie miejsca, toteż rezerwacja terminu w nich niekiedy przysparza wielu problemów.
Ustalając datę ślubu musimy mieć na uwadze, że terminy najczęściej wybierane są w okresie letnim. Zbyt późne zgłoszenie się po „zaklepanie” daty może skończyć się niepowodzeniem. O wiele mniej problemów mają osoby, które planują ślub w okresie wiosennym, czy jesiennym. Wtedy praktycznie nie ma większych trudności z wybraniem daty i dostosowaniem do niej wszystkich pozostałych elementów, jak rezerwacja sali, orkiestry, itd. Najmniejszym problemem jest zorganizowanie ślubu zimą. Mało par obecnie decyduje się na zawarcie związku małżeńskiego tą porą, w związku z czym możemy wybierać zarówno w rozmaitych miejscach, jak i też datach. Mało tego, organizując ślub zimą często możemy sporo zaoszczędzić, gdyż zespoły muzyczne, obsługa cateringowa, a nawet i osoby wynajmujące sale weselne udzielają rabatów, promocji na ten czas. Jeśli tak nie jest, to warto o takowe promocje popytać.
Wybierając się do kancelarii parafialnej w celu ustalenia daty ślubu weźmy ze sobą kilka istotnych dokumentów, dzięki którym będziemy mogli z powodzeniem ustalić termin. Wymagane od nas wtedy będą przede wszystkim ważne dowody osobiste. Wiele par miało problemy, gdyż dopiero w kancelarii zauważyło, że dowód jednej z osób był nieważny. Kolejnymi dokumentami, o których należy pamiętać, są metryki chrztu z informacją odnośnie przyjętego sakramentu bierzmowania. To tylko część dokumentów, które trzeba będzie dostarczyć. Przyniesienie ich od razu umożliwi rozpoczęcie załatwiania formalności i jednocześnie zmniejszy liczbę wizyt w kancelarii. Lecz o tym szerzej w kolejnym artykule, który dotyczyć będzie spisywania protokołu przedślubnego.
Źródło fot. www.foter.com
Co myślisz? Napisz.