
Odpowiednie zaplanowanie zarówno ceremonii ślubnej, jak i przyjęcia weselnego trwa wiele miesięcy. To w tym czasie organizujemy poszczególne tryby maszyny, która będzie musiała bezproblemowo zadziałać w dzień ślubu. To powoduje, że państwo młodzi w przygotowania muszą włożyć wiele pracy, a często też i nerwów. Tych ostatnich jest najwięcej w dzień zaślubin, kiedy wszystko musi być dopracowane i zapięte na ostatni guzik. W niniejszym artykule dowiesz się, w jaki sposób odciążyć swoje nerwy, jak skupić się wyłącznie na celebrowaniu tego wyjątkowego dnia w życiu.
To odpowiednia koordynacja w dniu ślubu i wesela jest głównym powodem jego powodzenia, uzyskania zadowolenia u gości z ceremonii. Tą koordynację można zlecić profesjonalnemu konsultantowi ślubnemu, który może zostać zatrudniony, jedynie w celu pokierowania wszystkim i wszystkimi w dniu ślubu. Oczywiście usługi takiej osoby są dla nas dostępne wtedy, gdy całe przedsięwzięcie realizujemy z wykorzystaniem profesjonalnej agencji ślubnej. Przed wyborem odpowiedniego konsultanta ślubnego, koordynatora działań, musimy dokładnie sprawdzić jego reputację. To pozwoli podjąć nam ostateczną decyzję. Nie należy tutaj wspominać o tym, że musi to być osoba pełna wigoru, mająca umiejętność pracy pod presją, a także taka, która winna cechować się dobrą prezencją i wysoką kulturą osobistą. To wie każdy. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę z tego, że dzięki zatrudnieniu profesjonalisty młoda para w dniu ślubu i wesela zyska tak cenny spokój.
Koordynator zająć się może dosłownie wszystkim, a raczej powinien. Tego typu osoby najczęściej mają gotowy cennik, a także i scenariusze, schematy, według których współpracują ze swoimi klientami. Odpowiednio wczesne wybranie koordynatora może także zaowocować jego wsparciem merytorycznym przy wybieraniu poszczególnych usług świadczonych przez firmy z branży ślubnej.
Istotnym elementem tejże współpracy jest rozmowa, w trakcie której wyjaśnimy konsultantowi naszą wizję uroczystości zaślubin i wesela. Istotne jest, aby podczas rozmowy zaplanować poszczególne etapy zarówno ślubu, jak i wesela z podziałem na role. To konsultant winien zapoznać się ze wszystkimi osobami, które będą pracować w trakcie wesela i potwierdzić z nimi przyjęte ustalenia.
W dniu wesela koordynator powinien zająć się takimi elementami jak współpraca z salą weselną, stały nadzór nad godzinami, w których wydawane będą posiłki, a także nad pracą kelnerów. Omówmy wcześniej z koordynatorem, w jaki sposób chcemy być obsługiwani. Dzięki temu będzie miał on lepszy pogląd na całą sytuację, będzie mógł odpowiednio przypilnować obsługę.
Wiele par, choć niechętnie, decyduje się także na zlecenie koordynatorowi rozliczenia się z osobami, firmami współpracującymi przy obsłudze ślubu. Warto tutaj tą kwestię zostawić sobie. Resztę natomiast pozostawmy bez komentarza.
Jednym z elementów pracy koordynatora lub osób przez niego zatrudnianych jest pomoc i asysta pannie młodej w trakcie przygotowań do ślubu. To on powinien zorganizować transport, doradzić w trakcie układania fryzury, czy nakładania makijażu. Na koniec należy wspomnieć także o tym, że koordynator powinien być zmotoryzowany tak, by móc szybko dowieźć to, czego brakuje lub też zlecić to komuś. Winien on również umiejętnie reagować w trakcie powstania sytuacji awaryjnych, np. kiedy to grafik zostanie zmieniony.
Fot. Welon i Muszka, Xarchiwum.

Co myślisz? Napisz.